ایلان ماسک نام فرزند تازه متولد شده خود را تغییر داد

ماه گذشته . و گرایمز (خواننده کانادایی) صاحب فرزندی شدند که نام عجیب او بیش از هر چیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. ماسک در توییتی اعلام کرد که فرزند جدیدش X Æ A-12 نام دارد؛ اسمی که حتی ممکن است در اولین مواجه با آن نتوانیم به درستی آن را تلفظ کنیم و بیشتر به یک کد شبیه است. اما امروز خبر رسید که این زوج تصمیم گرفتند نام فرزند خود را تغییر دهند.
روز گذشته یکی از کاربران اینستاگرام در صفحه شخصی گرایمز از او پرسید که آیا با توجه به قوانین کالیفرنیا نام فرزندشان را تغییر داده‌اند؟ و نام جدید این نوزاد چیست؟ گرایمز نیز در پاسخ به او از نام جدید X Æ A-Xii رونمایی کرد!
اگرچه این موزیسین کانادایی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد، اما در پاسخ به نظر یکی دیگر از کاربران این‌گونه واکنش نشان داد: «اعداد رومی. راستش بهتر به‌نظر می‌رسند.»
زمانی که ماسک نام فرزند تازه متولد شده خود را اعلام کرد، بسیاری معتقد بودند که ایالت کالیفرنیا، محل فعلی استقرار ماسک، چنین نامی را برای گواهی تولد این نوزاد به رسمیت نخواهد شناخت. همچنین، یکی از وکلای امور خانواده در گفتگو با مجله People بیان کرد که این ایالت اجازه نمی‌دهد در گواهی تولد از سمبل‌ها، اعداد و یا اعداد رومی در نام متولدین استفاده شود و باید از کاراکترهایی استفاده کرد که در الفبای زبان انگلیسی موجود است. اگرچه طبق قوانین کالیفرنیا می‌توان در گواهی تولد در کنار حروف از خط تیره نیز برای نام استفاده کرد، اما وجود Æ (بخوانید اَش) ممکن است دریافت گواهی تولد را با مشکل مواجه کند و والدین X Æ A-12 مجبور شوند دوباره برای دریافت این مدرک درخواست دهند.

ظاهرا ایلان ماسک و گرایمز برای حل مشکل استفاده از عدد ۱۲، این عدد را با Xii جایگزین کرده‌اند که در واقع همان عدد رومی XII (معادل ۱۲) است. اما از آن‌جا که استفاده از اعداد رومی نیز غیرممکن است، به‌جای I از i استفاده کرده‌اند. البته تلفظ این نام به همان شکل قبل باقی خواهد ماند.
ماسک در اوایل ماه جاری میلادی در پادکست جو روگان درباره انتخاب این نام و نحوه بیان آن گفت:
قبل از هر چیز، گرایمز کسی بود که ایده این نام به ذهنش رسید. گرایمز گفت X، منظورم حرف X است و بعد Æ که تلفظ آن Ash است و سپس A12 که سهم من از این نام بود. A-12 مخفف Archangel 12 است؛ نسل قبلی SR-71 که جالب‌ترین هواپیماست.
بنابراین، تلفظ صحیح نام این کودک «ایکس اَش اِی ۱۲» است که البته برخی آن را «ایکس آی آی اِی ۱۲» نیز تلفظ کرده‌اند. نام فرزند جدید ماسک نیز مانند سبک زندگی جنجالی خود او حواشی زیادی به‌پا کرده و بسیاری به حدس و گمان درباره مفهوم این نام پرداختند. به همین دلیل گرایمز یک روز پس از اعلام این نام از سوی ماسک، به توضیح مفهوم آن پرداخت و گفت که X همان متغیر مجهول است، Æ برای من نماد هوش مصنوعی است و A-12 هم نسل پیشین SR-71 است که ظاهرا هواپیمای محبوب آن‌هاست!
منبع: .