گوگل خرید مستقیم در جست‌وجو را آسان‌تر می‌کند

گوگل برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک، گام بزرگی برداشته و خبر از حذف تدریجی کارمزد فروش داده است. علاوه بر این مشتریان از این پس در هنگام جست‌وجو با روش‌های پرداخت بیشتری امکان خرید دارند.
این شرکت در ماه‌های گذشته تلاش کرده تا با خدمات آنلاین متنوع‌تر، دسترسی کسب‌وکارها را به مشتریان آسان‌تر کند. از جمله فهرست‌بندی محصولات خرده‌فروش‌ها رایگان شده و این فهرست‌بندی‌ها در نتایج جست‌وجوی وب نیز به نمایش درمی‌آید.
اکنون گوگل گام بزرگ‌تری برداشته که کار خرده‌فروش‌ها را برای فروش محصولات در گوگل آسان‌تر می‌کند. از ماه‌های آینده، کسب‌وکارهایی که در برنامه‌ی «خرید در گوگل» مشارکت دارند، نیازی به پرداخت کارمزد نخواهند داشت. علاوه بر این خرده‌فروش‌ها این امکان را دارند که از روش‌های پرداخت شخص ثالث، مانند پی‌پال و شاپیفای استفاده کنند.
این شرایط تازه بستر خرید در گوگل را به جایی مناسب برای ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان تبدیل می‌کند؛ فارغ از مکانی که خرید در نهایت انجام می‌شود. هم‌چنین با در دسترس قرار گرفتن فروشگاه‌ها و محصولات بیشتر در این پلتفرم، خریداران گزینه‌های بیشتری برای انتخاب خواهند داشت.

.

کارمزد صفر
اگرچه فروشگاه‌ها راه‌های زیادی مانند فهرست برای هدایت کاربران به وب‌سایت خود دارند اما هنوز هم بسیاری ترجیح می‌دهند از «خرید در گوگل» استفاده کنند تا خریداران بتوانند زمانی که چیزی را می‌یابند به آسانی بخرند. با حذف کارمزد، هزینه‌های کسب‌وکار کاهش می‌یابد و فروشگاه‌ها آسان‌تر می‌توانند در گوگل محصولاتشان را بفروشند. این مورد به تدریج به صورت آزمایشی از ماه‌های آینده برای فروشندگان فعال خواهد شد.
افزایش راه‌های مدیریت فروش
با توجه به بازخوردی که گوگل از فروشندگان دریافت کرده است، اکنون راه‌های بیشتری را برای مدیریت فروش در اختیار کسب‌وکارها قرار داده است. این ویژگی در ابتدا با افزودن پی‌پال به عنوان یک راه پرداخت و شاپیفای به عنوان یک راه پرداخت و مدیریت فروش آغاز شده است.
درون‌ریزی آسان فهرست فروش
برای ساده‌تر کردن ابزارها و تطبیق بیشتر با راهکارهای تجارت آنلاین، گوگل تلاش کرده ابزارهایی را استفاده کند که تا کنون برای فروشندگان پلتفرم‌های فروش، کاربردی‌تر بوده است. ازجمله فروشندگان می‌توانند فهرست محصولات خود را از پلتفرم‌های دیگر مانند آمازون به پلتفرم گوگل بدون تغییر فرمت آن آپلود کنند.
محصولات و فروشندگان بیشتر
طبق اعلام گوگل با آسان‌تر کردن شرایط فروش از ماه‌های گذشته، رشد قابل توجهی در افزایش تقاضا برای خرید از فروشگاه‌های کوچک دیده می‌شود. برای کمک به مردم در یافتن بهتر این خرده‌فروشها، گوگل قصد دارد یک فیلتر «کسب‌وکارهای کوچک» نیز به زبانه‌ی «خرید» اضافه کند.
به گفته‌ی گوگل این تغییرات نخست در آمریکا اجرایی می‌شود و اعمال آن در سراسر جهان برای اواخر سال ۲۰۲۰ و طی سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰ خورشیدی) برنامه‌ریزی شده است تا دسترسی مردم را به راه‌های بیشتر برای یافتن بهترین محصولات، فروشگاه‌ها و قیمت‌ها آسان سازد.
گفتنی است در عین حال که استفاده از خدمات مالی بر بسترهایی مانند گوگل در ایران امکان‌پذیر نیست، دیجی‌کالا کوشیده است با طرح‌های گوناگون از جمله «.» شرایط حمایت از کسب‌وکارهای داخلی را تسهیل سازد.
هم‌چنین بخوانید: .
منبع: .