خودروهای جیلی از سال آینده به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند

شرکت خودروسازی جیلی (Geely) چین قصد دارد از سال آینده همه‌ی خودروهای تولیدی این شرکت را همراه با اینترنت ۵G در بازار عرضه کند.
به گفته‌ی جیلی خودروهای این شرکت از . استفاده خواهند کرد که به تدریج در سراسر جهان در حال ارائه توسط خدمات‌دهندگان اینترنت و استفاده برای کاربردهای عمومی است.
جیلی برای توسعه‌ی دسترسی به اینترنت در خودروهای خود با شرکت کوالکام (Qualcomm Technologies) همکاری خواهد کرد که . را تأمین خواهد کرد. شرکت چینی Gosuncn Group نیز دیگر همکار پروژه‌ی اینترنت همراه خودروهای جیلی خواهد بود.
این شرکت امیدوار است که فناوری اینترنت اشیاء خودروها که با نام «وسیله‌ی نقلیه به همه‌چیز» (V2X) شناخته می‌شود و جیلی از نوع سلولی (C-V2X) آن استفاده خواهد کرد، بتواند راهگشای خودروهای خودران در آینده باشد.
خودروهای این شرکت که از سال آینده راهی بازار می‌شوند، با قابلیت C-V2X دارای سطح ۳ خودکار بودن هستند و برای برخی از مدل‌های خاص سطح ۲ نیز ارائه می‌شود. این خودروساز تخمین می‌زند که تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ هزار ایستگاه اینترنت ۵G در سراسر جهان وجود خواهد داشت.
علاوه بر خودروهای جیلی، شرکت کوالکام با چند خودروساز دیگر نیز روی سیستم‌های ۵G برای خودروها کار می‌کند. ماه گذشته فورد اعلام کرد که قصد دارد با همکاری این شرکت تا سال ۲۰۲۲ همه‌ی خودروهای خود را در آمریکا به سامانه‌ی V2X مبتنی بر اینترنت ۵G مجهز کند.

.

عکس کاور: اینترنت ۵G در خودروهای جیلی با همکاری کوالکام ارائه می‌شود.
Credit: Geely
منبع: .