جف بزوس تا ۶ سال دیگر به اولین تریلیونر جهان تبدیل خواهد شد

در دورانی که شیوع ویروس کرونا باعث رکود بسیاری از کسب‌و‌کارها شده و حتی بعضی از آن‌ها را به مرز ورشکستگی رسانده است، افزایش خریدهای آنلاین کاربران آمازون باعث شده تا سود چشمگیری نصیب . شود. اگرچه بزوس در جریان .، مکنزی بزوس، مبلغ ۳۸ میلیارد دلار را از دست داد؛ اما به لطف ۲۸ میلیارد دلار دیگری که در سال ۲۰۲۰ به سرمایه او اضافه شد، دارایی ثروتمندترین فرد جهان به حدود ۱۴۴ میلیارد دلار رسید.
طبق آنچه تحلیل‌گران وب‌سایت Comparisun منتشر کرده‌اند؛ اگر ثروت شخصی بزوس با همین روند به رشد خود ادامه دهد، ممکن است او تا سال ۲۰۲۶ و پس از رسیدن به سن ۶۲ سالگی، به اولین تریلیونر جهان تبدیل شود. این وب‌سایت در نتیجه بررسی‌های خود دریافت که در طول ۵ سال گذشته، دارایی جف بزوس با میانگین نرخ سالیانه ۳۴ درصد در حال افزایش بوده و این در حالی است که مدیر عامل آمازون در جریان طلاق از همسرش مبلغ ۳۸ میلیارد دلار را هم از دست داده است.
این وب‌سایت با در نظر گرفتن ۲۵ نفر از ثروتمندترین افراد جهان دریافته است که فقط ۱۱ نفر از آن‌ها در طول زندگی خود شانس تبدیل شدن به یک تریلیونر را داشتند. بزوس در صدر این فهرست ایستاده است، اما جوان‌ترین فرد این لیست کسی نیست جز مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل فیس‌بوک، که پیش‌بینی می‌شود با ۱۰ سال اختلاف نسبت به جف بزوس بتواند در سال ۲۰۳۶ و در سن ۵۱ سالگی به یک تریلیونر تبدیل شود.

Comparisun در مطالعات خود از فهرست میلیاردرهای فوربز بهره گرفته است تا ثروت شخصی بزوس را تعیین کند. اما اطلاعات استفاده شده در این فهرست تا ماه سپتامبر را دربرمی‌گیرد و این یعنی مبلغ هنگفتی که در جریان شیوع ویروس کرونا به دارایی او افزوده شده در آن محاسبه نشده است.
بلومبرگ در گزارشی ارزش فعلی دارایی بزوس را ۱۴۴ میلیارد دلار و مبلغ اضافه شده به ثروت او در سال ۲۰۲۰ را ۲۸.۳ میلیارد دلار اعلام کرده است. اما بزوس تنها نیست. موسسه Policy Studies در گزارش خود اعلام کرده است در حالی‌که ویروس کرونا لطمه بزرگی به اقتصاد جهانی وارد کرده است و در مدت ۲ ماه گذشته باعث بیکاری بیش از ۳۶ میلیون نفر در ایالات متحده شده؛ میلیاردرهای آمریکایی در بازه ۱۸ مارس تا ۱۰ آوریل مجموعا مبلغ ۲۸۲ میلیارد دلار را به ثروت خود افزوده‌اند که با رشدی ۹.۵ درصدی همراه بوده است.
در حالی‌که موفقیت آمازون باعث افزایش ثروت جف بزوس شده است، این کمپانی با انتقادهای شدیدی درباره نحوه رفتار با کارمندان خود در دوره همه‌گیری ویروس کرونا مواجه شده که یکی از آن‌ها کاهش ساعتی ۲ دلار از دستمزد کارمندان بخش انبار بوده است.
یکی از کاربران Reddit که خود را از کارمندان آمازون معرفی کرده؛ گفته است که همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در میان کارمندان بخش انبار، آن‌ها در اعتراض به شرایط کاری خود در هفته‌‌های گذشته، تا کنون چندین بار دست به اعتراض زده‌اند.
از سوی دیگر، قانون‌گذاران نیز رفتار آمازون را زیر نظر گرفته‌اند. مقامات رسمی شهر نیویورک و هئیت ملی روابط کارگری در همکاری با یکدیگر در حال بررسی پرونده اخراج کارمندانی هستند که مشکلات این شرکت را افشا کرده بودند. در همین حین، قانون‌گذاران دموکرات نیز به‌تازگی بازرسی‌های فدرال درباره شرایط کارگران در انبارهای این فروشگاه بزرگ اینترنتی را آغاز کرده‌اند.
منبع: .